Saturday, March 7, 2020

LAUPÄEV, 06. märts.2020

SK Vastse - Kuustes

Et osaleda ka käesoleval aastal SK MMl, mis toimub oktoobris Hispaanias, siis selleks peame kokku saama kolm tulemust, millest kaks peavad olema tehtud I järgule ja üks võib olla ka II järk. Me ei ole veel otsustanud, kas nii kaugele üldse minna, kuid kvalifikatsiooninõuded sooviks ikka täita. Ja seepärast osalesimegi täna Kagu - Eesti Kennelklubi poolt korraldatud SK võistlusel Vastse - Kuustes.

 Võistlused toimusid Agility Arenguseltsi hallis, kus mul ei ole olnud võimalust varem käia, ei võistlejana ega ka kohtunikuna. Kuid täna avanes suurpärane võimalus osaleda SK võistlusel, mis toimus just selles hallis. Võib julgelt öelda, et see on koht, mis väärib tõsist kiitust ja võistlustingimused on seal imelised. Kohtunikuks Vladislava Akimova Lätist ja liikumisjuht Birgit Piho.

SK3 klass alustas täna viimasena ja see võimaldas kohalesõidu samal päeval. Hommikul pakkisime kogu meeskonna: kolm koera, mina ja Jüri, autosse ja teekond võis alata. Küll on hea, kui sul on toetav inimene kõrval, kes hoolitseb selle eest, et mina saaksin rahulikult keskenduda peaeesmärgile.


SK3 klassi oli täna üsna palju osalejaid, lausa 7, nendest 3 Lätist. Meie järjekorranumber oli 4. Võtted olid täna jagatuid kolme ossa:

I osa:
  • UWE
  • kõrvalkõnd
  • juurdekutsumine
  • suunatud toomine
II osa
  • edasi ja ruutu saatmine
  • Z skeem
  • esemed 
  • kaugjuhtimine
III osa
  • püsivõtted

1. UWE - 9,5p.
Minule tundus, et Iti startis aimatavalt enne minu käsku, kuid muus opsas jäin sooritusega väga rahule. Asend oli  - lama.

Ja südant soojendas väga  suhtumine võistlejatesse, kes arvestasid iga koera turjakõrgust ning sättisid tõkked igale koerale sobivale kõrgusele. Olen palju käinud võistlustel, kus kõrgust saab reguleerida vaid 10cm kaupa ja kuna Iti on vaevalt 45 cm kõrge, siis kunagi ei panda 40 peale vaid ikka 50 peale.  Loomulikult ei ole 50cm itile mingi probleem, kui sul aga on ka hantel suus, siis sa ei pruugi hüppele nii hästi keskenduda ja võib väga kergel tõkke riivamine juhtuda. Eile oli aga korraldajal olemas ka 5cm laud ning Iti sai kenasti hüpata vastavalt oma turjakõrgusele 45cm hüpet.

2.  Kõrvalkõnd - 8,5p.
Nagu ma juba ka FCs kirjutasin, siis täna tegin ise mitu viga, mis alandas punkte. Ja esimene viga oligi kõrvalkõnnis. Mulle on juba varem eldud, et minu normall- ja aeglanekõnd on üsna sarnased. Ja täna, alustades normaalkõnniga, avastan ühtäkki, et käin liiga aeglaselt. Jestas? Mida ma teen sisi aeglasel kõnnil? Ja nii oligi, et Iti oli väga, väga püüdlik ja pidas minu tänase aeglase tempo vastu, kuid nagu kohtunik ütles hiljem, et kõrval vaadates oli koera jaoks see tempo v äga ebamugav. Ja teine väike viga tuli tagurpidikõnnil, kus Iti täna ei osanud peale paremale pööramist kohe jääda otseks, võttis otse asendi alles pärast paari sammu.

3. Juurdekutsumine - 9p.
Siin märkis kohtunik, et võttis punkti maha lama asendi eest, kus koer oli veidi palju libisenud. Ise anna Itile selle andeks.

4. Suunatud toomine - 9p.
Kohtuniku märkus - koer ennetas märgis peatumist. Kuna olen ka ise kohtunik, siis siin on minu jaoks vaieldav kohta. Iti peatumine ei olnud nii märgatavalt ennetav. Ja kui koer teab, et peab kohe, kohe tegema pöörde ja peatuma, siis on see ju lausa loomulik, et ta hakkab natukene enne sellel mõtlema. Uwe võttes nähti, et suurel kiirusel koerad teevad väga ohtlikult ringi ümber koonuse, kuid sama tuleks näha ka selles võttes. Kui koer teeb jube äkilise pöörde ja peatub, siis see ei ole tema liigestele kuigi hea. Seepärast ise, kohtunikuna, arvestan sellega, et aimatav ennetamine on lubatud. 

5. Edasi ja ruutu saatmine - 10p.
No siin oli Iti super tubli. Oleme teinud tublit tööd edasi saatmisega, otsinud paremaid lahendusi ja tundub, et seekord uus lahendus töötas imeliselt. Tubli Iti - nii peabki seda tegema!

6. Z skeem - 8p.
No siin sain peale võistlusi teada, milles oli asi - minus, kes ma ei oska trajektoori pidada. Tuleb välja, et mitte keegi ei osanud õiget trajektoori pidada ja selle eest võeti kõigil punkte maha. Üks väike arusaamatus oli ka esimesel pöördel, kus põrkasime kokku.

7. Eseme äratundmine - 9,5p.
Iti poolt imeilus sooritus, kuid kui eseme võtsin, siis oli üllatus suur - vale ese. Vaatan eset ja siis koerakest ja küsin  üllatunult (õnneks üllatunult): "Kas sa tõid täna vale eseme, kuidas see küll juhtus?" Vaatan, et Iti vaatab säravte silmadega ja ootsuärevalt, oodates kiitust - "olen ju hästi teinud", kuid mida sa kiidad, kui vale ese - olen lihtsalt nõutu, ei torise koeraga. Ja siis näen, kohtunik tõstab 9,5p! See on mingi arusaamatus, näitan veel, et ese on ju vale. Aga siis selgub, et ei ole vale - täiesti õige, ainult õige eseme märgistus oli mujal kui tavapäraselt. No loomulikult järgnes nüüd kiitus. Vot nii, ei tohi olla kinni traditsioonides, msi võib võistlusel ennast kurjalt kätte maksta. Kuna ma ei näidanud koerale, et ei ole temaga rahul, olin vaid üllatunud, siis õnneks ei laskunud koera motivatsioon ja saime kenasti minna viimast võtet sooritama.

8. Kaugjuhtimine - 9,5p.
No siin olen Itiga no niiiiiiiiiiiii rahul, rahul - imeline kaugjuhtimine.

9. Püsiistumine - 9,5.
No küll vahel intuitsioon käitub õigesti. Olime viimasel ajal trennides harjutanud just sellist paigutust püsivõtetes nagu täna oligi, nimelt koerad on küljega suunas, kuhu koerajuhid eemalduvad. Ja tagatipuks jäi Iti kõige kaugemale, sest oli oma rühmas viimane.Ja ta tegi selle istumise ära, üks kord oli käpakest tõstnud, kuid mitte järele keeranud.

10. Püsilamamine ja juurdekutsumine - 9,5p.
No selle võtte puhul olen üli rahul, et sellise tulemuse saime. Täna jälgis Iti liikumisjuhti kohe eriliselt, sest selle üks botas kriuksus kummaliselt, kui ta seal selja taga liikus ja see tundus Itile ikka väga kahtlasena. Kõrvad olid tagurpidi, kuid vastu pidas ja täitis kõiki käske kenasti esimesest käsust.

No nii, tehtud kõik saigi ja endale tundus, et mitte kõige kehvemini. Tulemuste tabel näitas, et punkte tuli kokku 295, mis tagas I järgu ja klassivõidu - tubli mu väike sõber





Palju õnne ka Egele ja Viktoriale!

Seega teine samm kavlifitseerumaks SK MMle on tehtud, jääb veel üks samm, mille loodame ka kenasti ära teha.

Tänan kohtunikku, kes andis häid näpunäiteid ja nõuandeid ning KEKKi tublit tiimi, kes tegid väga head tööd.

No comments:

Post a Comment