Sunday, October 10, 2021

LAUPÄEV, 09. OKTOOBER 2021

Mi-Mi esimene ülesastumine SK3 klassis

Osalesime täna TAKO korraldatud SK võistlustel Maardus, kohtunikuks oli Ralf Björklund Soomest. MI-Mi jaoks oli see esimene kord osaleda SK3 klassis. Olime selleks palju tööd teinud ja arvasin, et ta on selleks juba valmis, kuid kahjuks lõpptulemus näitas, et kõik ei ole veel päris omandatud, tuleb veel tööd teha.
 
Võistlejaid oli seekord SK3 klasis lausa 13 ja Mi-Mi oli oma klassis teine. Võistlesin sellel võistlusel kahe koeraga, Iti oli oma klassis viimane, s.t. 13-s. Enne võistlust oli tegelikult pinge suur Iti pärast, kes pidi väga kaua ootama oma järjekorda ja teades tema närvikava, siis tekitas see minus veidi pingeid.
 
Individuaalvõtted olid aga õnneks jagatud kahte ossa ja seega muutus ooteaeg veidi lühemaks.
 
Esimene osa. 
 
1. Kaugjuhtimine - 8,5p.
 
Selle võtte sooritusega jäin ise väga rahule. On kaugjuhtimine olnud Mi jaoks üsna raske, sest tema jaoks on asendite vahetamine millegipärast üsna kahtlane tegevus ja ta teeb seda mõõduka kiirusega ja vahel ehk mõni asend on liialt pika mõtlemisega eriti, kui vahemaa meie vahel on suurem. Kuid täna tegi ta kõik asendid kenasti ära ja see on kõige tähtsam. Jätkame tööd selle kallal, et Mi muutuks enesekindlamaks.
  

2. Eseme äratundmine - 8p.

Siin meeldis mulle MI-Mi töö väga. Esemed olid risti kujuliselt. Mi läks mõõduka kiirusega, ei tormanud, otsis korralikult järjest, ei käinud ühegi eseme juures teist korda ning jõudes õige juurde haaras selle kohe. Tagasi tulles oli aga kiirus veidi aeglasem. Ma ei tea, kas selle eest tõesti võeti 2 punkti maha, veidi karm. Koer ei pea minnes kohe haarama õiget, kui ta ei möödu õigest esemest mitmel korral enne haaramist, siis peaks asi nagu kõik korras olema. Täna jäi mulje, et hinnati seda, et koer liiga kaua töötas, kuid ta tegi seda täiesti korrektselt, ei möödunud õigest esemest kordagi, nuusutas järjest kõiki kuni jõudis oma esemeni.

3. Juurdekutsumine - 8p.

Ausalt, ka siin ei saa ma aru, miks nii vähe punkte. Minu poolt ei mingisugust kehakeelt, kuigi videolt näen, et stardis lamama panemisel kuidagi noogutan peaga (võib olla peeti seda kehakeeleks), koer peatus mõlemas asendis ilusti, kiirused head, ka lõpus põhiasend kena. Võib olla olid minu käsud ka liiga valjuhäälsed, kuid tahtsin kindel olla, et koer ikka kuuleb ja peatub. Koerad, kes peatumisel tegid mitmeid samme edasi, said palju kõrgemad hinded. Tundub, et kohtunikud ei ole endale selgeks teinud, mis on õige hindamise kriteerium. Väga rahul olin sellega, kui rahulikult Mi oli stardis ja ootas kui mina eemaldusin ja lõpuks kutsusin.

4. UWE - 0p.

Kõik oli ilus kuni sinnamaani, et peale hantli haaramist tuli kullake millegipärast tõkkest mööda. Olen hiljem mõelnud, et tegelikult ei ole me sellist lahtist tõket hüpanud (trennides on pidevalt agility tõke lahtiseks tõkkeks), järsku oli see põhjuseks, sest ees oli midagi imelikku. Kui nii, siis tuleb süüdistada ainult iseenast, et pole sellist tõket varem proovinud.

Teine osa.

5. Kõrvalkõnd - 6,5p.

See tulemus oli küll minu jaoks üllatus. Mi-Mi kõrvalkõnd on väga ilus, kuid mis siis nüüd juhtus? Selgub, et neiu ei võtnud mitut põhiasendit ja mitmes kohas ei saanud hästi aru, mida tuleb teha (seisma jäämise asemel tahtis edasi liikuda jne.). Ja muidugi ruudu suunas minnes hakkas kiirendama ja läks veidi ette (ei tea, mis mõtted tal peas keerlesid). Meie kõrvalkõnni ajal hakkas ka vihma sadama ja katusel krabistas kenasti. Liikumisjuhi käske oli raske kuulda ja võib olla ka see krabin häiris koera? Kuid hea meel on selle üle, et kontakt oli kogu aeg olemas, asend minu suhtes paralleelne ja meelolu oli ka hea. Need on peamised asjad, vigadest, mis tekkisid, saame jagu. 

6. Z skeem - 5p.

No siin tuli küll selline üllatus, milleks ma valmis ei olnud. Esimene asend oli istu ja kui ma hakkasin koera kaasa võtma, siis selgub, et ta tõusis seisma ja kaasa ei tulnud. Märkasin seda alles siis, kui juba teisele küljele keerasin. No loomulikult on see suur viga.Väga kahju, sest asendite võtmine ja asendid olid kõik nii kenad. Ka selle võtte ajal sadas päris tugevalt ja minu ainus põhjendus on, et ta lihtsalt ei kuulnud hästi minu käsku ja ei olnud kindel, kas ikka peab kaasa tulema. Ja muidugi videolt on näha, et lamamisest võtan kuidagi hilja koera kaasa, ise seda võistlusel küll ei märganud. On kuulda, et ütlen käsu, kui olen koerast juba möödunud. Ei jää muljet, et koer tuleb viivitusega kaasa. No nii igatahes läks - kahju.

7. Suunatud toomine - 8,5p.

Imeilus sooritus Mi-Mi poolt, ainukene viga viltune põhiasend lõpus. Kas see tõesti maksab -1,5p.? Vahel ma tõesti ei saa aru hindamise kriteeriumitest?

8. Ruudu võte - 6p.

Vot see edasi saatmine on meie jaoks üks komistuskivi, olin valmis, et sedasi juhtub. Muus osas aga imeilus sooritus. Pärast esimest pööret saadeti meid nii kaugele, et ma juba keerasin pead, et küsida, kas tagasi ei kutsutagi. Jah, peab olema kannatlik ja ootama käske, kuid see tundus juba halenaljakas, kuhu mul lastaks kõndida?

Ja läbi saidki meie individuaalvõtted, jäänud olid veel püsivõtted. Nüüd tuli oodata tükk aega enne kui kõik võistlejad on oma teise ringi sooritanud.

9.-10. Püsivused

Istumine - 10p.

Lamamine ja juurdekutsumine - 9p.

Olen super rahul, kui rahulikult MI suudab rühmas istuda ja lamada. Ta on täielikult keskendunud minule ja suurt ei lase ennast millestki häirida. Veidi vajab veel lihvimist juurdetulek, kus ta kipub viltu põhiasendisse tulema.

Lõpptulemuseks 212p., III järk ja 8. koht.

Olin täiesti kindel, et jääme viimasteks ja olin autasustamisel koheselt valmis esimesena minema oma paberitele järgi, kuid üllatus oli suur, kui meid kutsuti alles siis, kui kuulutati välja 8. koht.

Esimene katsetus on tehtud, vigu oli palju, seega suur töö seisab ees.

Kuid väga rahule jäin Mi-Mi meeloluga, rahulikkusega ja tahtega teha koostööd.

No comments:

Post a Comment